Hiep hiep hoera, alle verjaardagsmutsen zijn klaar! De mutsen hangen aan de lijn en zodra er een leerling jarig is, halen we zijn of haar muts van de wand en mag het de hele dag gedragen worden. De kinderen zijn er ontzettend trots op, dus kom de mutsen vooral bewonderen.
Dit was de tweede week van de kanjerstartweken, in totaal zijn dit er 3. Deze week hebben wij de betekenis van de verschillende kanjerpetten herhaald. Welk gedrag hoort er ook weer bij welke pet. En wat nou als de witte klep wegvalt en alleen de gele, blauwe of rode pet overblijft? Vinden we dat nog leuk? Om dit te oefenen hebben we verschillende oefeningen en spellen gedaan.
Met het Listlezen werd deze week onder andere het boek ‘De leeuw in de muis’ gelezen en behandeld. Mooi om te zien hoe de kinderen de koppeling van de kanjertraining maakten met dit boek. De kinderen ontdekten dat de muis klein en verlegen was, net als een gele pet. Ook ontdekten zij dat de leeuw dapper en stoer was, net als een blauwe pet. Hier ontstond een mooi en waardevol gesprek over.
Vanaf deze week is ook het schilderbord weer in gebruik genomen. Wat zijn ook weer onze afspraken bij het schilderbord? Wat doe je met de kwasten zodra je klaar bent? Mag de blauwe kast in de gele verf? Nee? Waarom niet?
Hebben jullie al gezien hoeveel appels er aan onze appelboom hangen? De kinderen zagen dit ook, er moest natuurlijk even geproefd worden van deze appels. De kinderen waren het erover eens; de appels smaakten heerlijk!
Vandaag kregen de kinderen het spiegelblad mee naar huis. Het is de bedoeling dat jullie dit blad thuis samen invullen en tijdens het startgesprek mee naar school nemen.
Dinsdag 9 september gaan we op schoolreisje, zie het apart verstuurde bericht.
Donderdag 11 september sluiten we de kanjerstartweken, ook wel gouden weken, af met ‘dans in school’. Zie het apart verstuurde bericht. Hier staat ook in vermeld welke kleuren kleding past bij het optreden van onze groep.