Info over de feestweek van de bibliotheek Heiloo

Bericht van 26-01-2024

Beste iedereen,

Vrijdag 2 februari openen de gemeente Heiloo en bibliotheek Heiloo officieel de deuren van hun nieuwe gezamenlijke huis! 🎈

Van maandag 29 januari tot en met de feestelijke opening op vrijdag 2 februari worden er verschillende leuke dingen voor de jeugd georganiseerd. Zo kunnen ze meedoen aan een verhalenwedstrijd, is er een uitdagende speurtocht met vindingrijke quizvragen én een oneindig raadspel. Ook zijn deze week veel activiteiten extra feestelijk. Zo komt de burgemeester voorlezen in de bieb en kinderburgemeester Fleur richt een speciale boekentafel in met haar mooiste boeken die je kunt lenen: Fleurs favorieten.

Zie hieronder voor het volledige jeugdprogramma in de feestweek.

Doorlopende activiteiten tijdens de feestweek in de bieb:

Schrijfwedstrijd: (Het verhaal staat in de bijlage)

Lokale schrijver Robin Raven heeft speciaal voor de feestweek van de bibliotheek het eerste deel van een verhaal geschreven! Wie schrijft hier het spannendste/liefste/grappigste/gekste einde bij? Deze schrijfwedstrijd is bedoeld voor alle basisschoolleerlingen uit Heiloo. Het verhaal ligt vanaf de start van de feestweek, op maandag 29 januari, in de bieb om mee te nemen. Het tweede deel van het verhaal mag maximaal 750 woorden zijn en je kunt het tot 12 februari in de bibliotheek inleveren.

De 10 leukste inzendingen worden tentoongesteld en de schrijver met het verhaal dat wij het állerleukst vinden krijgt een prijs, een boekenbon t.w.v. 50 euro!

Raadspel:

In de bieb staat een glazen stolp met een grote stapel boeken erin. Wie kan raden hoeveel bladzijden deze boeken samen hebben? Waag een gokje en maak kans op een boekenbon van 15 euro!

Bibliotheekspeurtocht-quiz:

Weet jij alle antwoorden? Zoek alle 10 vragen in de bieb, vul de antwoorden in op het formulier en lever het in!

Voor wie: kinderen van de basisschool.  Inleveren tot en met: 3 februari 2024. Dit kun je winnen: een boekenbon van 15 euro!

Andere activiteiten tijdens de feestweek in de bieb vind je in de bijlage hieronder.

Hopelijk tot ziens in de feestweek! 🎈

Openingsfeest Bibliotheek Heiloo Openingsfeest Bibliotheek Heiloo
Logo Bibliotheek Heiloo Logo Bibliotheek Heiloo