De week van groep 5

Bericht van 02-06-2023

Het was een korte schoolweek, maar wél een heel bijzondere: schooltheater groep 5!!

Het optreden was dit keer lekker buiten. De kinderen hebben iedereen meegenomen langs verschillende landen van de Wereld in hun musical. Er is zelf een klein woordje Frans, Engels en Spaans gesproken! Ze hebben er erg van genoten! Vooraf was het toch wel een beetje spannend maar, het was een geslaagd optreden.

Naast vakken als rekenen (52 : 4 = ), taal (woordenboek, achtervoegsels), spelling (geit, pauw, lachen), een spreekbeurt en veel lezen, stonden ook twee extra kanjerlessen op het programma. We hebben het nogmaals gehad over de verschillende petten: de witte pet van vertrouwen, gecombineerd met rood, geel en/of zwart. Waarin herken je jezelf en wat is jouw valkuil als de witte pet er even niet is? Mooi om horen hoe open en eerlijk de kinderen zijn. We hebben filosofische gesprekken gevoerd (o.a. Wie bepaalt wat normaal is?) en vertrouwensoefeningen gedaan.

Volgende week staat juf Helga op maandag (en vrijdag) voor de groep.

Tot de volgende keer.

Vriendelijke groet,