De week van groep 1/2 a

Bericht van 27-01-2023

Deze week zijn we begonnen met een nieuwe methode voor het leesonderwijs. Deze methode heet list lezen. We behandelen door de week heen verschillende prentenboeken op verschillende manieren. We zijn heel benieuwd naar deze nieuwe methode en gaan er volgende week ook weer vol mee aan de slag.

Dinsdag hebben we verhaal 9 van de kanjertraining voorgelezen, een leuk verhaal over bange konijnen en witte petten. Ook is juf Anita bij ons geweest om te vertellen over de blosse kinder expeditie.

Woensdag was de opening van de schoolbibliotheek en mochten we verkleed naar school, een groot feest!

Donderdag hadden wij een kanjerkijkles, waarbij er weer ouders naar onze kanjerles kwamen kijken. Gezellig hoor al die papa’s en mama’s in de klas.

Vrijdag zijn de oudste kleuters begonnen aan het knutselen van hun raket. Verschillende materialen waar je zelf volledig je eigen draai aan mag geven, spannend, leuk en ook erg lastig!

Ook zijn we begonnnen met een nieuwe werkkalender. De kinderen mogen altijd kiezen waar ze spelen, maar nu zitten er ook weer wat dingen bij die je moet doen. Voor de ene helemaal prima, voor de ander best een uitdaging want wat je nou moet met een schilderbord ;)

Maandag is juf Jacintha afwezig en staat juf Daphne voor de groep.

Fijn weekend!

20230127_153112 20230127_153112