De week van groep 5

16-11-2022

We hebben lootjes getrokken! Natuurlijk een ontzettend spannende gebeurtenis; voor het eerst op de basisschool. Eerst het lootje nauwkeurig invullen (’Staat m’n naam er wel op?’), daarna precies opvouwen en tenslotte op de gang een lootje trekken en kijken wie je hebt. En nu thuis aan de slag met een surprise en gedichtje. Op 30 november kunnen we de resultaten in de bovenbouwhal bewonderen.

In de klas hebben we onder andere (weer) geoefend met klokkijken. Dit keer 5/10 minuten vóór en óver. Voor sommige kinderen is dit nog heel moeilijk. Misschien een tip voor de Sint: een polshorloge? Door veel te oefenen valt het kwartje op den duur.

We zijn deze week ook nog naar de bieb geweest om een (lees)boek uit te zoeken; lekker nieuw leesvoer!

Wat is er nog meer aan bod geweest: het verschil tussen feiten en meningen, de eerste boekbesprekingen, een kanjerles van juf Sandra, het kinderwetje van Van Houten, schooljudo.... De week zat weer ’ramvol’.

Tot de volgende keer.

20221116_150516 20221116_150516