Schooljudo

28-10-2022

Omgaan met elkaar op een fijne manier is niet altijd vanzelfsprekend. Ook elkaar op een goede manier aanraken is de laatste jaren niet altijd ”normaal” geweest en we zijn blij dat dat weer kan.

De effecten van het afstand houden zijn vanzelfsprekend ook voor de kinderen nog aanwezig. Gelukkig hebben ze dit zelf niet altijd door, wij zien wel een verschil. Elkaar aanraken is soms vreemd, kinderen weten niet altijd wat prettig en niet prettig is en dit zien wij op de Willibrord graag anders.

De gemeentes hebben ook financiële middelen beschikbaar gesteld om de effecten van Corona aan te pakken. In het kader hiervan mogen wij 4 groepen een aantal lessen schooljudo geven. Dit zal zich richten op de 7 judowaarden:

Vertrouwen ‘op elkaar kunnen rekenen’
Samenwerken ‘elkaar altijd helpen’
Respect ‘alles en iedereen in hun waarde laten’
Beheersing ‘in balans blijven’
Weerbaarheid ‘sterk staan en volhouden’
Discipline ‘doen wat nodig is’
Plezier ’lachen en veel lol maken’

Een ontzettend mooi aanbod!

11 november gaan de groepen 3, 4, 5 en 6 hiermee aan de slag. Zij krijgen voor een periode van 6 weken een les judo. Wij zijn blij met deze inzet!

Vanzelfsprekend zal dit gevolgen hebben voor het bewegen in deze weken, bijvoorbeeld de inzet van materialen in de speelzaal of de tweede gymles in de week. In deze weken kan het dus zijn dat er aanpassingen worden gedaan in het rooster.

gym gym