De gi-ga-groene week van groep 5

05-10-2022

Deze week stond helemaal in het teken van de Kinderboekenweek (thema: Gi-ga-groen).

Maandag hadden we een workshop in de speelzaal van een echte acteur. We speelden in tweetallen scènes bij de Gi-ga-groentenboer. Dinsdag was de leesconsulent van de bibliotheek in de klas om met de kinderen een Gi-ga-groen gedicht te schrijven. Woensdag natuurlijk de opening van de Kinderboekenweek met de boekenmarkt. Donderdag een creatieve opdracht met natuurlijke materialen. Vrijdag was er tijd om alles af te ronden. En natuurlijk zingen we dagelijks het lied van Kinderen voor Kinderen.

We zijn begonnen met het aanleren van de tafel van 8. De kinderen hebben hiervoor weer een oefenpostertje mee naar huis gekregen. Niet ontvangen? Hij zit ook als bijlage bij dit bericht. Vergeet ook niet om af en toe de reeds aangeboden tafels te herhalen (1 t/m 6 en 10). Het uiteindelijke doel is dat de kinderen 80 sommen in 8 minuten kunnen maken.

Tot de volgende keer.

20221005_145402 20221005_145402