Kunnen we schoolfruit mogelijk maken?

30-09-2022

Namens een van onze ouders mag ik u onderstaand stuk sturen...

Beste mede-ouder,

Het zijn lastige tijden. Iedereen weet dat de inflatie hoog is en helaas heeft de een er (veel) meer last van dan een ander. Dit heeft vooral te maken met de kosten voor gas en elektra. Ikzelf zit in de gelukkige positie dat ik geen last van extreme gas- en elektrakosten heb, dankzij de mazzel van een vast contract. Ik kan echter mijn ogen niet sluiten voor de situatie van anderen en wil dan ook wat doen. Niet dat ik iedereen kan helpen in hun situatie, maar wel dat ik kan proberen het schoolfruit-programma een duwtje te geven, zodat de kinderen van de Willibrord in ieder geval gegarandeerd zijn van regelmatig een stuk fruit.

Zonder dat ik mensen persoonlijk ken die het lastig hebben (niemand praat daar graag over), kán het niet anders zijn dat deze mensen er ook op de Willibrord zijn. Door te proberen de kinderen te voorzien van fruit hoop ik dat we een klein stukje verlichting kunnen geven.

Zoals je misschien weet is de Willibrord uitgeloot voor schoolfruit. Dus zullen we zelf geld beschikbaar moeten maken om zodoende toch het schoolfruit programma op te kunnen starten. Net als dat er ouders zijn die het financieel zwaar hebben, zullen er ook ouders zijn daar (nog) geen last van hebben. Vooral de groep ouders die financiële mogelijkheden hebben wil ik aanspreken om een donatie te doen en zo het schoolfruit programma mogelijk te maken, zodat alle kinderen fruit op school kunnen krijgen en sommige ouders een heel klein beetje verlichting kunnen krijgen.

Met vriendelijk groet, een anonieme ouder

Een hartverwarmend gebaar, waar wij ontzettend blij mee zijn en ook even stil van werden. Elkaar helpen is een van de ”waarden” waar wij voor staan. Niet alleen voor kinderen, maar ook wij... Wij kunnen elkaar ook helpen op deze manier.

Wat kunt u doen?

We zoeken ouders die mee willen denken in de organisatie. Zijn er ouders die een rekening beschikbaar stellen voor de donaties? Zijn er ouders die willen helpen om de kascontrole te doen? Zijn er ouders die daarna praktisch willen helpen met de inkoop van het fruit en/of bereiden op school? We denken dat we dit kunnen!

We zullen eerst de ”administratieve kant” regelen, om daarna de praktisch hulp in te zetten. Kunt u helpen? U kunt dit aanmelden via de Kwieb, hier maken we een activiteit voor aan.

Donaties (hoeveel of door wie) zullen niet gemeld worden. Wel houden we u op de hoogte van de totale donaties. Hiermee willen we kijken hoelang we voor de kinderen fruit kunnen regelen. Zolang er donaties zijn, kan dit doorgang krijgen. Niemand is verplicht om te doneren en er is geen minimumbedrag. Het idee is dat ieder doneert wat hij/zij kan missen en we samen zorg dragen voor een steuntje in de rug en een gezond tussendoortje voor de kinderen.

Waar we samen groot in kunnen zijn!

mothersday mothersday
treat treat