De week van groep 5

28-09-2022

Wat een feestelijke week was dit. We hadden maar liefst 4 jarigen in de klas, dus dat was veel zingen én lekker snoepen. Daarbij hadden we woensdag ook nog onverwacht ’schoolfruit’: heerlijke sappige peren. We hebben gesmuld!

Over woensdag gesproken.... In de klas hebben we aandacht besteed aan de Nationale Kraanwaterdag. We hebben allereerst een quiz gedaan. Vragen die bijvoorbeeld aan bod kwamen: uit hoeveel procent bestaat ons lichaam uit water, waarom moet je regelmatig water drinken, waarom is kraanwater beter voor het milieu dan water uit een fles, etc..
Op het digibord hebben we gezien dat er heel wat stappen te nemen zijn om van (rivier)water, schoon drinkwater te maken. Zuinig mee omspringen, dus.

Hoewel de Kinderboekenweek nog van start moet gaan, zijn wij al begonnen met het thema Gi-ga-groen. We lezen teksten over de natuur, zijn bezig met het instuderen van het Kinderen voor Kinderen lied en we verdiepen ons in de oceaanwereld van Freek Vonk.

Deze week was ook de laatste week waarin we specifiek oefenden met de tafel van 6. Vanaf volgende week staat de tafel van 8 centraal. Oefent u thuis weer mee?

Tot de volgende keer.

20220928_145407 20220928_145407