De tweede week van groep 4

09-09-2022

De tweede week zit er alweer op. De tijd vliegt voorbij!

In de klas werken wij hard aan alle vakken en ook raken wij steeds vertrouwder met de Chromebooks.
De ene dag gaat beter dan de andere dag; in groep 4 is echt een langere concentratie en minder kletsen tussendoor nodig en dat is nog best heel lastig. Wij blijven oefenen en sloten de week vandaag enorm positief af met een bodypercussie les en nog lekker even kleuren. Wij hebben een groot groepswerk gemaakt dat in de loop van volgende week voor het raam komt te hangen.

Verder hebben wij deze week hard gewerkt aan het klokkijken (één of meerdere uren verder én terug) en het vlot op en aftellen onder de 10, hebben wij bij taal veel nieuwe woorden geleerd over vervoer en hoe je daar een goede zin mee kunt maken, bij spelling is het eerste dictee héél goed gemaakt (yes!) en wordt er gedurende de dag héél véél gelezen. Zorgt u dat u dit thuis ook doet met uw kind? De kinderen kunnen zelf vertellen hoe wij dit op school doen; een hele leuke manier om thuis ook samen te doen.

Mocht uw kind ziek of afwezig zijn door een tandartsbezoek o.i.d.; zou u dit dan via Kwieb app door willen geven? Daar kunt u de absentie doorgeven. Dit is voor ons dan in één oogopslag te zien en voorkomt onnodige extra belletjes tijdens schooltijd of plotselinge afwezigheid.
Aankomende dinsdag gaan wij op schoolreis! Joepie! U heeft via Kwieb de informatiebrief ontvangen.

Wij hebben voor dit schooljaar een informatiebrief voor u gemaakt over alle ins -en outs; deze voeg ik toe als bijlage.

Ook zien wij u volgende week (of die week daarna) graag tijdens het startgesprek.
Neemt/geeft u het portfolio komende week mee naar school? Dan kunnen wij gaan beginnen met het verzamelen van werkjes van de kinderen.

Tot dan!

image0 image0