De week van groep 5

Belangrijke informatie

Wat hebben we deze week weer veel geleerd! Bij spelling kwam de stripboek-, de molen- en de panda-afspraak aan bod. Met taal hebben we een e-mail geschreven aan een bekende. En met rekenen hebben we kloksommen van groep 4 herhaald (hele en halve uren, digitaal en analoog). Met name de digitale tijd leverde nogal wat problemen op. Heeft u thuis een digitale klok? Vraag dan eens aan uw kind hoe laat het is.
Ter afsluiting van de Gouden Weken (kanjertraining), hebben de kinderen afgelopen donderdag een acrobatische truc ingestudeerd. Deze hebben zij laten zien aan andere kinderen van school. De boodschap was: als je zo’n moeilijke truc uitvoert, dan moet je elkaar kunnen vertrouwen.

Volgende week starten de ouder-/kindgesprekken. De kinderen hebben hiervoor een doelenblad mee naar huis gekregen. Dit blad vult u thuis samen met uw kind in. Graag meenemen naar het gesprek (wát wil uw kind over pakweg een half jaar beter kunnen). Het doelenblad zit ook als bijlage bij dit bericht.

Dinsdag gaan we op schoolreis. U heeft hier al informatie over ontvangen. Een overzicht van de groepjes zit in de bijlage. Maandag krijgen de kinderen een schoolshirt mee. Graag dinsdag aantrekken in verband met de herkenbaarheid.

Woensdag gaan we naar de bibliotheek om een leesboek uit te zoeken. We gaan op de fiets; dinsdag stuur ik hierover nog een reminder.

Tot de volgende keer.

20220908_154424 20220908_154424