We zijn weer begonnen!

01-09-2022

Zo, de eerste week zit er op. En het was wel weer even wennen. Een nieuwe juf (wat is ze streng), taal/rekenen/spelling e.d. (wat gaat het snel), samen buitenspelen en eten (wat duurt dat kort). Maar... uit ervaring kan ik zeggen dat het uiteindelijk allemaal goed komt.
We hebben deze week veel kennis van groep 4 herhaald en tijd besteed aan ’De Gouden Weken’: de start van de Kanjertraining. Hoe doe je dat ook alweer, sámen op een fijne manier een groep zijn. We hebben elkaar laten weten dat we te vertrouwen willen zijn (maar dat dit niet altijd lukt). We kunnen elkaar dus altijd aanspreken op ongewenst gedrag, want in de meeste gevallen bedoelen we het niet zo. Meer informatie over de Kanjertraining ontvangt u binnenkort op papier in de vorm van een Info-doeblad.

In groep 5 zijn de tafels van vermenigvuldiging een zeer belangrijk onderdeel van de rekendoelen. De tafels van 1, 2, 3, 4, 5 en 10 zijn in groep 4 aangeboden. Deze week is gebleken dat bij veel kinderen deze kennis behoorlijk is weggezakt. We zijn in de klas druk bezig met oefenen. Het is ook fijn als dit thuis gebeurt.

Vergeet trouwens niet dan de kinderen maandag op de fiets moeten komen. We gaan dan gymmen en vanaf groep 5 gaan we daar op de fiets naar toe.

Tot de volgende keer.