De week van groep 5

11-0b5-2022

De vakantie is voorbij en alle vakantieverhalen zijn verteld. Hoewel sommige kinderen weer in het schoolritme moesten komen, zijn we toch lekker van start gegaan.
Naast de ’gewone’ vakken, hadden we een gastles van juf Rachel (bekend van vorig schooljaar). Samen met de kinderen heeft zij een creatieve schrijf-/tekenopdracht gedaan.
Ook hebben we onze achtbanen afgemaakt: hoe zorg je dat de knikker snelheid krijgt en houdt, wat is een goede bocht, etc..

Deze week hebben we ook gecontroleerd hoe het zit met de tafels van vermenigvuldiging. Zitten ze er nog een beetje op tempo in? Heel veel kinderen zijn hiervoor glansrijk geslaagd. Zij hadden (veel) minder dan 8 minuten nodig om 80 sommen te maken! Kinderen bij wie dit nog niet lukt, krijgen via Gnap/Kwieb een berichtje om ook thuis weer te gaan oefenen. Goede én snelle tafelbeheersing is namelijk essentieel voor het vak rekenen de komende schooljaren.

O ja, heeft u nog een schoolshirt thuis liggen? Geef die dan mee aan uw kind.

Tot de volgende keer.

IMG_3086 IMG_3086