De week van groep 5

07-04-2022

Dinsdag 5 april jl. was het Nationale Buitenlesdag. Leuk! Dus hadden we besloten er een Buitenlesweek van te maken. Helaas waren de weergoden ons niet gunstig gestemd. Gelukkig is het tussen de buien door tóch nog gelukt om een paar activiteiten buiten te plannen:
* De kinderen hebben geoefend met de tafels van vermenigvuldiging: gooien met een 10-kantige, dubbele dobbelsteen en vervolgens rennen/lopen naar de ’uitkomst’.
* We hebben geoefend met woorden opzoeken in het woordenboek. Er hingen blaadjes met woorden op het plein. In tweetallen zochten de kinderen de betekenis van het woord op en vertelden dit aan de juf.
Kortom, we waren lekker bezig.

Ook lekker bezig waren onze voetbalkanjers. Ze hebben spannende, sportieve wedstrijden gespeeld. Soms compleet natgeregend, máár met veel plezier.

Tot de volgende keer.

IMG_1285 IMG_1285