Portfolio ontwikkelingen

25-03-2022

De afgelopen tijd heeft u door middel van diverse polls uw mening kunnen geven over ons nieuwe portfolio voor kinderen vanaf groep 3. We zijn vanzelfsprekend benieuwd naar uw mening, en zijn dan ook blij met deze input.

In bijgaand document is te zien dat het portfolio over het algemeen goed gewaardeerd is.

Een duidelijk aandachtspunt is het ontbreken van een legenda, een uitleg hoe het portfolio gelezen kan worden, of wat grafieken betekenen. We zorgen dat dit er de volgende keer bij zit.

Daarnaast wordt aangegeven dat het nog onwennig is. Kinderen zijn nog niet gewend om op deze manier naar hun groeiproces te kijken, gesprekken op deze manier moeten nog groeien. Dat is natuurlijk voor iedereen zo. We geven dit proces de tijd en dit zal ook steeds duidelijker en makkelijker gaan.

De ouders van groep 1/2 konden (per ongeluk) ook hun mening geven. Uit deze reacties kijken we ook weer verder naar de ontwikkeling in groep 1/2. Bedankt ook voor uw input! Ook in de groepen 1/2 wordt in een map werk verzameld van uw kind. Bent u nieuwsgierig? U kunt deze ook altijd inzien! Vraag ernaar bij de leerkracht.

Zelf zijn we tevreden met deze eerste ontwikkelingen. En zoals gezegd, we kijken steeds verder! Aan het einde van het schooljaar zorgen we dus weer voor de volgende stap! Zo groeien en leren we samen!

update update