Start dagopvang binnen ons kindcentrum

22-03-2022

Beste ouder(s), verzorger(s),

De Willibrord gaat ook babystapjes zetten!

Een klein stapje voor de baby’s, een grote stap voor kindcentrum Willibrord!

Op 1 juni starten we met kinderdagopvang in Kindcentrum Willibrord voor kinderen van 0 tot 2 jaar onder regie van Blosse. Met de opvang van de allerkleinsten kan er straks in een doorgaande lijn begeleiding worden geboden voor kinderen van 0 tot en met 12 jaar. Een mooie ontwikkeling voor alle kinderen in Heiloo West!

Blosse heeft de ambitie om op elke locatie een volwaardig kindcentrum te realiseren. Dat betekent dat opvang en onderwijs onder één regie wordt georganiseerd met als groot voordeel dat we kinderen op een mooie manier kunnen begeleiden in hun ontwikkeling, van baby tot puber! De ruimtes die eerder door Kits Oonlie werden gehuurd, komen binnenkort tot onze beschikking waardoor dit mogelijk is geworden.

Dit betekent een volgende stap in de ontwikkeling van ons kindcentrum.  Vanaf 1 juni zullen we dan ook plek bieden aan dagopvang voor kinderen van 0-4 jaar. De huidige peutergroep wordt in deze ruimtes voortgezet, met het ritme en de structuur zoals zij gewend zijn. Je kunt dus als ouder kiezen voor de ochtenden peuterspeelzaal, zoals nu al mogelijk is, of een gehele dag opvang.

De overgang naar het basisonderwijs als een kind 4 jaar wordt, zal daarmee soepel verlopen. De buitenschoolse opvang, zoals deze nu is vormgegeven, wordt voortgezet in de bestaande ruimtes.

De ruimte van de BSO 4-7 groep zal dus onder onderwijstijd weer beschikbaar worden voor onderwijs, zoals ooit ook de bedoeling was. Na schooltijd blijft de BSO deze ruimte gewoon gebruiken zoals zij gewend zijn.

De komende tijd treffen we alle voorbereidingen: het inrichten van de ruimtes, het aanstellen van nieuwe collega’s, de inschrijving voor kinderen. Genoeg te doen! We hebben er zin in!

Heb je behoefte aan opvang voor jullie kind binnen ons kindcentrum? Kijk gerust op de website: www.blosse.nl/kinderopvangheiloo (http://www.blosse.nl/kinderopvangheiloo). Je kunt ook contact opnemen met onze afdeling klantcontact via klantcontact@blosse.nl (mailto:klantcontact@blosse.nl). Zij helpen je graag verder.

Ken je iemand, of ben je iemand die graag zou willen werken in ons kindcentrum, binnen de dagopvang? Kijk dan op www.werkenbijblosse.nl (http://www.werkenbijblosse.nl) voor de actuele vacatures. Ook onze vacature zal hier binnenkort op verschijnen. Je kunt ook contact opnemen met Anita Kraakman, anita.kraakman@blosse.nl (mailto:anita.kraakman@blosse.nl). We denken graag met je mee!

Met vriendelijke groeten,

Namens het gehele team,

Anita Kraakman

update update