Studiedag 18 maart

18-03-2022

We hebben een waardevolle studiedag achter de rug met veel verschillende onderdelen die toch goed in samenhang staan.

We zijn de dag gestart met de analyses van onze resultaten. Daarbij kijken we niet alleen naar Cito resultaten maar ook naar de resultaten van het dagelijkse werk en de observaties. Het effect van Corona speelt hierin natuurlijk een rol, waarbij we ook op langere termijn kijken.

Vervolgens hebben we de inzet van onze NPO middelen geëvalueerd, maar daarbij ook vooruit gekeken. Welke effecten zien we en hoe kunnen we hier op een goede manier invulling aan geven? Dit heeft natuurlijk ook gevolgen voor de inzet van ons personeel, waarbij we dus ook vooruit kijken, op verschillende manieren.

De schoolontwikkeling van dit schooljaar hebben we geëvalueerd, we weten nu dus goed van elkaar hoe we in ontwikkeling zijn en wat ons te wachten staat. Ten slotte hebben we mooie informatie gekregen over motoriek en de gevolgen van ons schrijfonderwijs. Dit heeft gevolgen voor de keuze van een nieuwe schrijfmethode en de aanschaf van motorische materialen. Daarnaast ontzettend fijn om te zien hoe de inzet van Schrijfdans en de aanschaf van de motorische materialen voor de onderbouw hier al binnen past!

Dit roept vast vragen op, wat gaan we dan doen? Daarover later meer. In de komende vergadering leggen we onze bevindingen aan de MR voor, om onze plannen daarna ook meer concreet te maken. We houden u dus op de hoogte!

2021_04_19 15_24 Office Lens 2021_04_19 15_24 Office Lens