21-01-2022

De afgelopen week realiseerde ik (Anita) me, dat we u de laatste tijd veel hebben verteld over allerlei urgente zaken, en misschien minder over onze onderwijsinhoud.

Ondanks allerlei oorzaken zijn we natuurlijk wel ook hard bezig om ons onderwijs te verbeteren. Zo hebben we hard gewerkt om te zorgen dat de kinderen vanaf groep 3 over een paar weken hun eerste portfolio meekrijgen.

Voorheen kregen de kinderen een rapport. Dit leverde een eenzijdig beeld op van uw kind, namelijk, de leerkracht beoordeelde de vakken en ontwikkeling van uw kind. Uw kind had hier zelf eigenlijk weinig invloed op, en het was lastig te zien hoe uw kind zich in het geheel ontwikkelde. Hier waren we al langer niet helemaal tevreden over. Vorig jaar hebben we u ook om input gevraagd en hier zijn we mee aan de slag gegaan.

De bedoeling is een portfolio waar in 4 hoofdstukken inzichtelijk is hoe uw kind zich ontwikkelt. Dit is zichtbaar in de hoofdstukken: ”Dit ben ik”, ”Dit wil ik”, ”Dit kan ik” en ”Dit vind ik”. De leerkracht voegt informatie toe, maar ook uw kind voegt werkjes toe waar hij of zij trots op is. Een groeidocument dus!

Het portfolio dat uw kind straks mee krijgt is ook een werkdocument. Dit is dus misschien niet het document zoals het de komende jaren vaststaand is. Mogelijk passen we formulieren nog aan, merken we dat iets niet handig is, missen we iets of krijgen we andere input. En dat vinden we fijn! Een werkdocument als deze past naar ons idee ook bij ons dynamische onderwijs!

Binnenkort vertellen we u meer!

newsletter newsletter