Gekke-plekken-kerstvakantie-leesbingo

15-12-2021

Vinden je kinderen lezen saai? Geef ze dan deze vrolijke kerst-leesbingo waarmee ze lezen op te gekke plekken in huis.

Goed lezen leert je kind vooral door veel leeskilometers te maken. Het is dus belangrijk veel te oefenen op school, maar zeker ook thuis. Met deze kerstvakantie-leesbingo vergroot je het plezier in lezen vast en zeker voor je kind, en zorg je dat het thuis ook door blijft oefenen zonder dat het aanvoelt als ‘moeten’.

Laat je kind een kerstbal kiezen en de leesplek op de bal opvolgen. Na het lezen op de gekke-plek kan je kind de bal inkleuren. Zo maak je van de leesbingo ook meteen een leuke kleurplaat. Win-win!

Tip: je kunt zelf ook meedoen en samen op de gekozen plek lezen. Dat is wel zo knus!

2-Beeld-kerstbingo 2-Beeld-kerstbingo