De week van groep 5

09-12-2021

Deze week begon met een studiedag. De kinderen lekker thuis en de leerkrachten op school bezig met de kerstvoorbereidingen. Daarnaast ook alvast bekeken wat er moet gebeuren wanneer de kinderen van groep 5 onverhoopt thuis moeten werken. Tot nu toe gaat het goed; duimen dat het zo blijft.

In de klas zijn we, na de Sint, overgegaan tot de orde van de dag. Bij rekenen is het leerdoel ’schaduw’ aan bod gekomen. En we hebben kennis gemaakt met / een kahoot gespeeld over Willem van Oranje en Annie M.G. Schmidt. Tussendoor oefenen we regelmatig met klokkijken en de tafels. Deze kennis moet geautomatiseerd worden.

Gelukkig is er ook tijd om lekker leeskilometers te maken. Dat dit ook prima kan onder de kerststal, ziet u hierboven.

Tot de volgende keer.