De week van groep 5

03-12-2021

Vrijdag was het eindelijk zo ver; de Sintviering op school! We begonnen de dag met surprises waarbij de ‘afwezige’ kinderen via Teams ook aanwezig waren. Nadat de surprises van deze kinderen ook waren uitgepakt, gingen wij in de klas verder. We konden zien dat iedereen heel hard heeft geknutseld!

Daarna hebben wij een Sinterklaas escape room gespeeld in de klas. Het was de bedoeling dat de kinderen samen met een groepje het kistje open kregen. Dit ging niet al te makkelijk, want er hingen twee slotjes aan. Door verschillende opdrachten te maken, was het uiteindelijk ieder groepje gelukt om het kistje op te krijgen.

Vervolgens kwam Sinterklaas met zijn twee Pieten in de klas. We hebben liedjes gezongen, gedanst, onze surprises laten zien en we kregen nog een klassencadeau. We hebben verschillende materialen gekregen om mee buiten te spelen, denk aan: een voetbal, shuttles, tennisballen etc.

Als laatste hebben wij een film gekeken en tussendoor in het Sintboekje gewerkt. Het was een hele gezellige dag!

Wel willen wij graag nog even uw aandacht voor het volgende. De laatste weken komt het steeds vaker voor dat kinderen op maandag (= gymdag) hun fiets niet meehebben (kan gebeuren: lekke band, vergeten…). Uw kind zal dan op school zélf een fiets moeten regelen bij een andere groep. Lukt dit niet, dan kan uw kind niet mee naar de gymles. Zoals we in de informatiebrief al hadden aangegeven, gaan de kinderen – met het oog op hun eigen veiligheid - niet (bij elkaar) achterop