Beleid rondom gebruik van zelftesten

03-12-2021

Beste ouder(s), verzorger(s),

Zoals u vast heeft gelezen is het beleid rondom zelftesten aangepast op 2 punten:

Kinderen vanaf groep 6 wordt geadviseerd 2 maal per week een zelftest af te nemen.

De zelftesten voor de kinderen worden aankomende week verwacht. Zodra deze binnen zijn, zullen we alle kinderen vanaf groep 6 een aantal zelftesten meegeven. Het is aan u of u de testen wel of niet gebruikt. Dit is een advies, het is niet verplicht. Wij zullen ook niet navragen of uw kind de testen preventief heeft afgenomen. Daarnaast zullen wij kinderen ook niet testen op school. Wanneer de zelftest positief is, blijft het kind thuis en gaat het gehele gezin in quarantaine. De testuitslag kan dan bevestigd worden bij de GGD. Laat ons dit zo snel mogelijk weten, liefst via Kwieb.

Niet kwetsbare personen met milde klachten mogen gebruik maken van een zelftest bij milde klachten.

Dit bericht is gisteren gepubliceerd. Er zijn echter nog geen uitwerkingen van dit beleid te vinden. Op dit moment houden wij het volgende aan:

* Een kind met milde klachten (enkelvoudige klachten die bij Corona passen, dus bijvoorbeeld alleen een snotneus, of alleen hoesten) wordt getest bij de GGD of met een zelftest. Als de zelftest negatief is, meldt u dit voor schooltijd bij ons. Dit kan makkelijk via een berichtje in Kwieb naar directie of de leerkracht. Wij weten dan dat uw kind met klachten en een negatieve zelftest naar school komt.

* Een kind met meer klachten, of stevige klachten die passen bij Corona (dus bijvoorbeeld hoesten en een snotneus, of overmatig veel hoesten) wordt getest bij de GGD. Hiervoor is een zelftest dus niet afdoende.

* Bij kinderen die met klachten op school zijn, waarvan geen melding is geweest dat er een negatieve zelftest is, vragen we u het kind op te halen.

We hopen dat dit duidelijkheid geeft. Wanneer het beleid vanuit de overheid verandert, houden we u op de hoogte.

corona corona