De week van groep 1-2 B

19-11-2021

De kinderen genieten volop van het Sintgebeuren. Vandaag is het paard van Sint jarig. De kinderen mochten allemaal een mooie kaart voor hem kleuren. Juf heeft de kaarten aan de postbode meegegeven. We zijn benieuwd of het goed aankomt!

De kinderen spelen heerlijk in de Sinthoek, met alle verkleedkleren van de Sint en Pieten, de slaapkamer van Sint en zijn bureau. Op de gang halen ze cadeautjes uit de pakjesboot om in de schoentjes te doen. Iedereen wil natuurlijk zijn schoentje zetten bij de kachel. Er wordt daarbij enthousiast gezongen.

Er wordt verder druk geknutseld, deegletters gemaakt, geschilderd, gebouwd en we weten ook hoe de letter    ”S”    is van Sint. We zoeken de ”S” op een plaat van het boek ”Alfabet”. Matias en Mats hadden al 20 plaatjes gevonden! Voor het letterkastje mogen de kinderen een voorwerp van thuis meenemen waar ze de ”S” in horen.

Brief paard van Sint Brief paard van Sint
Bouwen Sinthuis Bouwen Sinthuis