De week van groep 5

17-11-2021

Eindelijk was het zover: lootjes trekken in groep 5. De kinderen hadden thuis al kunnen nadenken over de vragen die op het lootje stonden en over de cadeautjes die konden worden gevraagd. In de klas hebben we op dinsdag het lootje ingevuld. Daarna allemaal hetzelfde opgevouwen en toen één voor één in de gang een lootje getrokken uit een doos (spannend!). Wie zou je hebben en wie heeft mij? Benieuwd hoelang de kinderen het voor elkaar geheim kunnen houden.
We zijn ook al druk bezig met het instuderen van een Sinterklaasdans en -liedjes. Als Sint dan op 3 december op school komt, dan mag groep 5 optreden op het schoolplein (en later ook in de klas). Natuurlijk volgen we ook het Sinterklaasjournaal.

Er is ook nog gewoon gewerkt. We hebben bijvoorbeeld een reken- en spellingtoets gehad. We hebben kritisch leren luisteren bij taal. En bij Ipc hebben we kennis gemaakt met Vincent van Gogh, Anne Frank, Michiel de Ruyter en Willibrord.

Tot de volgende keer.

IMG_2839 IMG_2839