Corona maatregelen

14-11-2021

Beste ouder(s), verzorger(s),

Na de persconferentie van afgelopen vrijdag hebben wij gekeken naar de gevolgen van onderwijs en opvang. Gelukkig kan onderwijs en opvang gewoon doorgaan! Daar zijn we al ontzettend blij mee.

De afgelopen maand hebben we u ook weer in de school kunnen ontvangen. We zijn heel blij dat dit mogelijk was en hebben er van genoten. We hopen u ook!

Belangrijkste is nu dat we de anderhalve meter moeten kunnen waarborgen. We zien dat met name in de ochtend deze afstand niet mogelijk is, bijvoorbeeld in de gangen. Vanaf morgen, maandag 15 november, halen we de kinderen van groep 1 t/m 4 dan ook weer buiten op. De leerkracht staat buiten en neemt de kinderen mee naar binnen. We vragen u ook om op het schoolplein afstand te houden. Van de leerkracht, maar ook van elkaar.

Ouders van peuters kunnen hun peuter naar binnen brengen. We vragen deze ouders wel een mondkapje te dragen in de school en afstand te houden.

De komende tijd staan er diverse activiteiten gepland. Deze kunnen in principe gewoon doorgaan als er afstand kan worden gehouden. Denk hierbij aan het schoolfruit, hulp op school en oudergesprekken. Op externe locaties kan het zijn dat er om een QR code wordt gevraagd. Dat zullen we dan ook vermelden.

De quarantaineregels zijn weer aangescherpt. Dit kan betekenen dat de druk op ons personeel groter wordt omdat er iemand in quarantaine zit en dat we de groepen mogelijk niet altijd kunnen bemannen. We hopen u altijd tijdig te informeren, maar dit kan ook op het laatste moment zijn. We hopen op uw begrip hiervoor.

Op de site van Blosse staat ook een nieuwsbericht dat hierop aansluit. De link hiernaar staat bij dit bericht. Via deze site kunt u ook de meest actuele versie van de beslisboom vinden.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u vragen heeft, stel ze gerust! Ik help u graag verder.

Met vriendelijke groeten,

Anita Kraakman