De week van groep 5

10-11-2021

Deze week een feestelijke week: twee jarigen in de klas. Dat betekent luid zingen en lekker snoepen.

We hebben niet alleen voor de jarigen gezongen, maar ook een (nieuw) St. Maartenlied geleerd. Ik kom voor u iets zingen, op Sinte Maartenfeest... (waarschijnlijk maken de kinderen het zelf wel af). We zijn met onze lampion bij de andere groepen op visite geweest om elkaars creatie te bewonderen.

Met IPC hebben we het onder andere gehad over Columbus en Aletta Jacobs. Waarom zijn zij voor ons zo belangrijk geweest?

Met rekenen hebben we weer geoefend met de klokken. Op de analoge (met wijzers) en de digitale klok stoeien we met hele en halve uren, kwartieren, tien en vijf minuten. Voor sommige kinderen nog best moeilijk. Thuis spelenderwijs oefenen kan dan helpen om het in de klas makkelijker op te pikken.

Volgende week is de Sint weer in het land. Hoe dat gaat in groep 5, hoort u binnenkort.

Tot de volgende keer.

IMG_2836 IMG_2836