Ouders in de school, hoe gaat dat?

01-10-2021

Deze week mochten de ouders in kleine aantallen weer de school in. Spannend, hoe zou dat gaan?

Ten eerste, ontzettend bedankt voor uw medewerking, heel fijn!

Maandag was het even wennen voor de kinderen. De kinderen zijn niet gewend dat ouders meemochten, sommigen hadden het nog nooit meegemaakt! In de klassen ging het prima. Heel fijn dat ieder dit goed in de gaten hield. In het begin zag ik veel ouders mee naar binnen gaan, later in de week iets minder. Ik hoop dat dit zich reguleert.

In de gangen is het wel wat druk soms, en we zien ook dat ouders blij zijn om weer te kunnen helpen met de jas en de tas. Beste ouders, als u deze week de jas heeft opgehangen: wees trots op de zelfstandigheid van uw kind, ze redden het prima!

Voor de zekerheid nog even op een rij:

* Buiten staan een of meerdere collega’s op het schoolplein om de kinderen te ontvangen.

* De leerkracht is in de groep.

* Er kunnen een aantal ouders mee naar binnen, maar dit hoeft niet.

* Als u binnenkomt, graag even de handen reinigen, er staat handgel in de onderbouwhal.

* In de klas kunnen ongeveer 5 ouders even mee naar binnen. Geef hierbij iedereen de ruimte.

Dank u wel!

update update