De week van groep 5

23-09-2021

Deze week een week van: gym van juf Eva, een verjaardag, oudergesprekken, een observatie, de rekentoets, Nationale Kraanwaterdag en nog veel meer.

Bij rekenen zijn we gestart met de tafel van 9. Tot de herfstvakantie gaan we flink oefenen met de tafels die tot nu toe zijn aangeboden (1 t/m 6, 9 en 10). Bij spelling hebben we het over de ’mollen-afspraak’: mo-llen, de o klinkt kort twee ’ellen’ op je bord. Op het schoolplein hebben we hiermee een ’rendictee’ gedaan. Bewegen en leren tegelijk.

Op woensdag was het Nationale Kraanwaterdag. Hoeveel water heb je nodig? Hoe verlies je water? Wat gebeurt er als je te weinig water drinkt? We hebben een filmpje gekeken, een quiz en een spel gedaan én veel water gedronken met een smaakje. Dit laatste veroorzaakte een run op de wc’s.

Volgende week schoolreis. De kinderen krijgen een schoolshirt mee naar huis om dinsdag aan te trekken. Zo zijn ze voor de begeleiders goed herkenbaar. Is er een ouder die de shirts na afloop wil wassen? Graag contact opnemen met de leerkracht. Alvast bedankt.

Tot de volgende keer.

IMG_2783 (1) IMG_2783 (1)