Hoofdluis, zijn we er klaar voor?

20-09-2021

Enige tijd geleden heb ik u geïnformeerd over de hoofdluis... Het is gelukkig lang stil geweest, echter om ons heen horen we al dat de hoofdluis weer volop in opkomst is! Zijn we er klaar voor?

Voor iedere groep zouden we graag 2 of 3 ouders willen die standaard na een vakantie de kinderen uit die klas controleert. Voorheen hadden we een groep voor de gehele school. Dit vroeg meer, vandaar dat we nu de afweging maken om dit per groep te doen. Dit vraagt dus een minuut of 10, op maandag na iedere vakantie, in de klas van uw eigen kind(eren).

Op dit moment hebben we dit voor groep 1/2B geregeld! (Waarvoor grote dank!)

Voor groep 3, 5 en 8 hebben we 1 ouder. (Waarvoor natuurlijk ook dank!)

Voor de groepen 1/2A, 4 en 6/7 hebben we nog geen aanmeldingen.

We hopen dat er ouders zijn die ons hierin willen ondersteunen.

Ervaring met hoofdluis is geen noodzaak. We kunnen u hier prima in begeleiden, een van de ouders zou hierover kunnen uitleggen.

Maar is dat niet vies? Welnee... De hoofdluis bevindt zich juist in schoon haar, en is van zichzelf ook een schoon beestje. Op school is ook volop mogelijkheid om de handen te reinigen. En we zijn u bijzonder dankbaar! :-)

We zien uw reactie graag tegemoet! Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Anita Kraakman