De tweede week van groep 4

01-09-2021

Steeds meer pakken we alles op en lijkt het alsof we al heel lang in groep 4 zitten.

Deze week hebben we veel kanjertraing gedaan. Oefeningen op vertrouwen en hebben we geoefend met emoties.

De vakken die de kinderen krijgen beginnen steeds meer te wennen. Het gebruik van de chrombook gaat ook steeds beter en wordt al helemaal vertrouwd.

Met rekenen hebben we deze week hele en halve uren geoefend, gerekend tot en over het tiental en hebben we getallen tot 100 geplaatst op de getallenlijn.

Met spelling hebben de kinderen hun eerste dictee over de korte en de lange klanken gedaan. Ook zijn we in een nieuwe spellingscategorie begonnen, de tweetekenklanken.

Met taal hebben we gewerkt met de klanken en hebben we een uitnodiging geschreven naar elkaar.

Vanaf groep 4 krijgen de kinderen in het schijftschrift hoofdletters aangeboden. We hebben deze week geoefend met de hoofdletter I, V en C. Volgende week weer nieuwe letters!

Vrijdag hebben de kinderen een kort optreden gedaan over de kanjertraining. Hierin laten we de rest van de school zien wat we de afgelopen twee weken hebben geoefend en geleerd. De kinderen kunnen daar thuis vast over vertellen!

Fijn weekend!

20210903_135017 20210903_135017