De week van groep 5

26-08-2021

Welkom in groep 5! De zomervakantie is voorbij; we gaan beginnen.

Deze week veel aandacht voor de kanjertraining. We hebben allemaal gezegd: ’Ik wil te vertrouwen zijn’. Soms lukt dat niet en dan lossen we het op een rustige manier op. We hebben de smiley-poster bekeken: als we onszelf zijn (met een witte pet) dan is iedereen blij. We hebben ook gezien dat iedereen een witte pet ’opheeft’ mét een kleurtje. Wit met zwart = doorzetter, plannen bedenken. Wit met rood = vrolijk, nieuwe dingen uitproberen. En wit met geel = vriendelijk, behulpzaam.

Taal, spelling en rekenen stonden ook al op het programma. Bij rekenen is er dit schooljaar veel aandacht voor de tafels van vermenigvuldiging. De tafels van 1 tot en met 5 én 10 zijn in groep 4 al aan bod gekomen. Het blijkt dat dit bij veel kinderen is weggezakt. Graag ook thuis oefenen, want binnenkort komt de (nieuwe) tafel van 6 aan bod.

Aanstaande maandag gaan we gymmen. Niet vergeten dat de kinderen op de fiets naar school moeten komen.

Tot de volgende keer.