De ALLERLAATSTE week van groep 3

09-07-2021

De allerlaatste week van groep 3! Pfff, wat een jaar! Weten jullie nog; het tripje naar de boerderij? En het pannenkoeken maken als afsluiting? Daarna hebben we ons volledig gestort op het Dino-tijdperk! Als echte archeologen hebben we botjes, schatten en scherven op gegraven! Ondertussen werd er natuurlijk ook gerekend en gelezen! Ook leerden de kinderen de nieuwe letters schrijven! Op de planken hebben wij ons eigen Sinterklaasjournaal gemaakt, met Otis en Laura als onze Dieuwertje en Douwe Blok! Wat hebben we hiervan genoten! Na de kerst hebben we elkaar alleen nog maar online gezien en gehoord… Jammer, die lockdown, maar wel nodig! De lente brak aan en ein-de-lijk mochten wij weer samen in een lokaal zitten! Heel gek, maar wel weer HEEEEEEL leuk! Het afscheid van Jenno was erg gezellig en de verwelkoming van Merlijn ging vlotjes door! Het thema kastelen en ridders stond al voor ons klaar en het letterfeest is gevierd! We hebben alle letters geleerd, dus toen kwamen de clusters en de moeilijkere klanken! (sch, ng, nk etc.) Na een heuse paardenrace sloten we ook dat thema af om ons volledig te storten op het Moederdag cadeautje! Daarna zijn we samen met André Kuipers de ruimte ingegaan. We hebben versteld gestaan van alle leuke weetjes en feiten! De kinderen hebben zelf onderzoek gedaan naar een eigen planeet en daar hun eerste echte presentatie over gegeven. Na het Vaderdag cadeautje ging het jaar snel! Kort geleden hebben we nog mogen genieten van een heerlijk eindejaarsfeest! Op diezelfde dag hebben we nog cupcakes gebakken en versierd!

Afgelopen maandag hadden wij voor het laatst in groep 3 gym, we hebben 4 verschillende stormbanen afgerend! Basketbal, klimmen en klauteren, rollen en glijden! (maar niet getreurd ik geef jullie in groep 4 ook gym)! Dinsdag hebben we stiekem gewerkt aan een bedankboekje voor juf Natastja en de musical van groep 8 bekeken! Woensdag hadden we voor het laatst juf Terry! Donderdag hebben we voor het laatst gewerkt en hebben jullie van juf Eva stempelcadeautjes gekregen! Ook was de klas al aardig leeg! Niet alleen qua spullen, maar ook qua kinderen…. (snik) Vrijdag hebben de kinderen hun laatste kans gekregen om nog een veterstrik diploma te halen! Daarna hebben we alles opgeruimd en aan de kant gezet! Toen waren er nog maar 11 kinderen over! Die heb ik een fijne vakantie gewenst!

En nu? Pfff, het jaar is omgevlogen! Ik wens iedereen een fijne vakantie toe! En ik hoop dat we elkaar volgend school meer spreken en zien! Want een jaar zonder ouders is ook best wel gek! Blijf gezond, hou je taai en ik zie jullie in het nieuwe schooljaar! Bedankt!

2021_07_09 15_22 Office Lens (1) 2021_07_09 15_22 Office Lens (1)
2021_07_09 15_22 Office Lens (2) 2021_07_09 15_22 Office Lens (2)
2021_07_09 15_22 Office Lens (3) 2021_07_09 15_22 Office Lens (3)
2021_07_09 15_22 Office Lens (4) 2021_07_09 15_22 Office Lens (4)