De Willibrordschool is onderweg naar een gezond kindergebit!

09-06-2021

In mei parkeerde de Poetsbus haar omgebouwde Amerikaanse schoolbus voor de deuren van Willibrordschool. Tijdens dit bezoek is gebleken dat:

11% van de deelgenomen leerlingen gaatjes heeft.

39% ontstoken tandvlees heeft.

45% dagelijks wordt nagepoetst.

63% van de kinderen onze zorg extra kunnen gebruiken (denk aan gaatjes, ontstoken tandvlees etc.)

Alle ouders/verzorgers hebben in de week van ons bezoek een persoonlijke rapportage ontvangen. Door de invoering van de AVG versturen wij de persoonlijke rapportage van het kind via beveiligde zorgmail. De afzender van deze mail betreft mondhygiënist Poetsbus Zorgmail. Soms komt deze mail in de spam terecht. Indien het persoonlijke verslag niet is aangekomen of je wilt je kind afmelden voor het project, dan kan je een mail sturen naar administratie@poetsbus.nl onder vermelding van naam kind en geboortedatum.

Op dinsdag 14 september bezoeken wij de school opnieuw voor de kinderen uit groep 4 t/m 8 die onze zorg extra kunnen gebruiken. Dit is gecommuniceerd in de rapportage die de ouders/verzorgers per e-mail van ons hebben ontvangen.

Wat gaat de Poetsbus tijdens dit bezoek doen? De kinderen die extra zorg nodig hebben worden uit de klas gehaald. Eenmaal in de Poetsbus wordt er opnieuw een plaktest gedaan. De resultaten van de eerdere plaktesten worden vergeleken met het huidige bezoek om te bekijken of er beter wordt gepoetst. Vervolgens krijgen de kinderen een poetsinstructie en wordt de poetstechniek bijgestuurd.

De klas die het beste poetst wint de Poetsbus wisselbeker!

Tot 14 september. Een gezond gebit is een gaaf bezit.

poetsbus poetsbus