De poetsbus (gezonde school)

12-05-2021

Vandaag kwam de poetsbus bij ons op school om uitleg te geven over het bezoek van 31 mei. De kinderen van groep 3 t/m 8 zijn in de bus geweest om daar informatie te krijgen de bus te bekijken. Daarna hebben we een filmpje gekeken in de klas over het schoonhouden van het gebit. Bij de kleutergroepen hebben de juffen een informatiepakket ontvangen en besproken.

Alle kinderen hebben een startpakket gekregen met een tandenborstel, tandpasta, informatieboekje en een inschrijfformulier.

Hieronder volgt nog wat meer informatie.

Hartelijke groet,
Team Willibrordschool

Op maandag 31 mei bezoekt de Poetsbus de Willibrordschool. In de Poetsbus creëren we een bewustwording en leren kinderen hoe ze hun eigen gebit het beste kunnen verzorgen.

Alle kinderen krijgen na de klassikale les een aanmeldingsformulier mee naar huis, deze brief is voor de ouders/verzorgers. Op de voorkant staat precies uitgelegd wie we zijn en wat we doen, op de achterkant staat het aanmeldingsformulier. De ouders kunnen dit formulier invullen, ondertekenen en inleveren bij de leerkracht. De aanmeldingsformulieren worden donderdag de 20e opgehaald. Het is voor ons fijn als ze uiterlijk woensdag 19 mei ingeleverd worden op school. Enkel de kinderen die toestemming hebben gekregen worden op 31 mei uitgenodigd in de Poetsbus.

Een Poetsbus bezoek mag, het moet niet

Een Poetsbus bezoek is ‘gratis’ (wordt vergoed vanuit de basisverzekering)

We doen kinderen geen pijn

We werken helemaal corona proof volgens het RIVM Leidraad mondzorg Corona

De kinderen poetsen zelf! En leren meer over hun gebit

Een gezond gebit is een gaaf bezit.

Met vriendelijke groet,

Het Poetsbus team