Corona, hoe gaat het nu?

Beste ouders,

Middels dit schrijven praten wij jullie graag even bij over de stand van zaken binnen Blosse in het kader van corona.

Corona, hoe gaat het nu?

De scholen zijn alweer twee maanden geopend na de tweede lockdown. We zijn blij dat we de kinderen weer kunnen ontvangen en doen onze uiterste best om de veiligheid van de kinderen en medewerkers te waarborgen. Vanaf volgende week kunnen we ook de buitenschoolse opvang weer heropenen. Heel fijn!

Groepen in quarantaine

En ondanks dat we allemaal onze uiterste best doen, kan het toch voorkomen dat een kind of medewerker positief is getest op corona. De protocollen geven dan aan dat de groep uit voorzorg in quarantaine gaat. We schakelen dan meteen over op onderwijs op afstand en gelukkig passen de kinderen zich snel aan deze situatie. Daar zijn we heel trots op. Binnen de kinderopvang is het voorgekomen dat een groep geen opvang kon krijgen in verband met een quarantaine.

Vaccinatiestrategie

60-plussers worden nu opgeroepen voor de eerste vaccinatie. Dat betekent dat de eerste groep van onze collega’s binnenkort gevaccineerd wordt. Helaas kunnen deze vaccinaties niet buiten werktijd plaatsvinden. Men wordt opgeroepen, waarbij de tijd niet te kiezen is. Dit betekent dat het betreffende teamlid vervangen moet worden op het moment van de vaccinatie.

Vervangingen

Bij Blosse werken we met een flinke pool invalkrachten, voor zowel leerkrachten als pedagogisch medewerkers. In deze periode is deze pool regelmatig leeg doordat teamleden ziek zijn, in quarantaine moeten gaan of opgeroepen worden voor vaccinatie. We doen altijd onze uiterste best om de groepen te bemensen, maar het lukt niet altijd. Dan moeten we ons beroepen op overmacht en kinderen naar huis sturen. Weet dat dit altijd onze allerlaatste oplossing is, nadat we alle andere opties hebben onderzocht.

We komen nu in de volgende fase van deze pandemie. Hopelijk zijn dit de laatste hindernissen die we hierin moeten nemen. Alleen samen krijgen we corona onder controle.

Meivakantie

Binnenkort start de meivakantie. De overheid heeft een negatief advies uitgegeven voor reizen naar het buitenland. Mocht je in de meivakantie een reis maken naar het buitenland dan is in veel gevallen een thuisquarantaine verplicht. Op deze website (https://www.nederlandwereldwijd.nl/)vind je hier meer informatie over.

Dank!

Wij willen jullie in deze bijzondere en geregeld ook lastige tijd hartelijk danken voor jullie medewerking en begrip. Zeker met jonge opgroeiende kinderen wordt er een stevig beroep op jullie als ouders/verzorgers gedaan. Het bijstaan van de kinderen bij  thuisonderwijs, een onverwachte quarantaine vanuit onderwijs of opvang, misschien ook wel in eigen kring een positieve test of iemand die ziek geworden is door corona.... allemaal niet makkelijk. Het vooruitzicht wordt langzaam steeds positiever. De wereld van voor corona komt weer in zicht. Nogmaals dank voor jullie bijdrage.

Jeanette de Jong
Jeroen Spanbroek