De week van groep 4

19-03-2021

Afgelopen maandag leken de kinderen wel acrobaten bij de gym! Lekker aan de trapeze zwaaien. Het was een leuke les!

Deze week zijn we ook in groep 4 begonnen met het afnemen van de Cito’s. Deze week hebben we spelling en rekenen kunnen afronden. Volgende week staat alleen begrijpend lezen nog op het programma.

Vandaag hebben we in de groep aandacht gegeven aan de Wereld downdag van aankomende zondag.

Vrijwel alle kinderen hadden 2 verschillende sokken aan en er was zelfs één leerling die 2 verschillende onderbroeken over elkaar aanhad!
Sofie heeft ons verteld wat down is en wat ze nog lastig vindt. Ook kreeg ze een geweldig applaus. Wat knap dat ze zo goed heeft verteld aan ons! We zijn erg trots op haar. Om het nog extra te vieren heeft ze ook nog getrakteerd.

We hebben in de klas besproken hoe je met elkaar omgaat en hoe je het oplost als je ergens mee zit. We zijn sinds de lockdown nu extra bezig met Kanjertraining. Omdat we merken dat het soms niet lekker gaat met het buitenspelen op het onderbouwplein, speelt groep 4 vanaf volgende week (tijdelijk) op 1 helft van het plein. (de kant van het podium, zandbak en de schommels). Zo kunnen we beter toezicht houden en sneller helpen als kinderen het lastig vinden om problemen op te lossen.

gym gym