Wat kan wel en wat niet?

19-03-2021

Het lijkt rustig in de school rondom Corona. U hoort er van mij relatief weinig over. Maar hoe gaat het nu echt?

Zeker in deze tijd merken we dat er regelmatig kinderen met milde klachten worden thuis gehouden. We zijn erg blij dat te merken, bedankt daarvoor! Dat geeft ons vertrouwen dat we het samen doen. Ook merken we dat, met name in de hogere groepen, kinderen ook getest worden en daardoor, na een negatieve test, snel weer op school kunnen zijn.

Ook onder collega’s merken we dat er regelmatig iemand getest moet worden. Alle testen zijn gelukkig vooralsnog negatief.  Het gaat dus vooralsnog goed.

Tegelijk zien we landelijk, dat we er nog niet zijn. Ook bij locaties om ons heen zien we dat dit regelmatig anders is. Het is dus echt van belang om de maatregelen in acht te houden. Hiervoor houden we de protocollen van de PO raad aan. Ons bestuur neemt naar aanleiding daarvan regelmatig beslissingen over wat wel of niet kan.

Vooralsnog betekent dit dat scholen (en dus ook onze locatie) ervoor zorgen dat op school alleen onderwijs, (onderwijsondersteunende) zorg en opvang van leerlingen plaatsvindt. Vieringen kunnen dus niet groepsdoorbrekend worden vormgegeven.

wat betekent dit?

Op dit moment zijn er dus activiteiten die we (nog) niet kunnen organiseren. Kinderen uit groepen die elkaar helpen, ouders die een activiteit ondersteunen, een speurtocht in de buurt etc.

Met de maatregelen zoals deze nu zijn, kunnen we ook een aantal schoolactiviteiten niet organiseren, zoals bijvoorbeeld een schoolreisje, het eindejaarsfeest en de schoolfotograaf. Omdat we hopen dat de maatregelen toch snel anders worden, blijven we nadenken over alternatieve manieren om dit toch te organiseren. Mag de fotograaf bijvoorbeeld later in het jaar wel buiten? Kunnen we, wanneer het weer mogelijk is, een uitje in de buurt organiseren? Gelukkig wil de OR hier ook graag in meedenken en zoeken ze ons actief op. We zijn blij met dit contact, ondanks dat we elkaar niet regelmatig zien.

Beste ouders, we missen u in de school! We missen het vanzelfsprekende contact dat we hadden. We missen uw inzet. We missen dat eigenlijk niets meer vanzelfsprekend is.

En... We kijken uit naar betere tijden! We houden vol!

corona corona