Portfolio in plaats van rapport (groep 3 t/m 8)

Wat zijn uw wensen?

Beste ouder(s)/verzorger(s),

Met ingang van volgend schooljaar gaan wij de huidige schoolrapporten vervangen door portfolio’s. Waar het rapport een product is van de leerkracht, is het portfolio een gezamenlijk document van leerkracht én leerling. Door uw kind actief te laten nadenken over en meewerken aan de onderdelen: dit ben ik, dit kan ik, dit vind ik en dit wil ik, wordt hij/zij meer eigenaar van de eigen ontwikkeling.

Als team hebben wij een aantal ideeën met betrekking tot de inhoud van het portfolio. Wij willen ook u vrijblijvend de mogelijkheid geven om suggesties te doen. Hiervoor kunt u reageren op onderstaande vragen.

1. Wat van het oude rapport wilt u behouden?

2. Welke informatie, die u nu mist, wilt u opgenomen zien in het portfolio?

Stuur uw reactie vóór 11 maart, door middel van een Topic (Kwieb), naar de leerkracht van uw kind. Bij meerdere kinderen is één reactie voldoende.

Dank u wel.

Vriendelijke groet,