Testen van uw kind? En de gegevens?

12-02-2021

Een aantal ouders vroeg zich af of er op school getest gaat worden, of misschien zelf wel gevaccineerd... En wat gebeurt er bij een besmetting en de gegevens van uw kind? Bij deze meer informatie...

Daarnaast is in deze nieuwsbrief ook een bericht van ons bestuur opgenomen. Hopelijk geeft dit alles meer duidelijkheid.

Wanneer iemand uit de klas positief getest wordt, leggen wij contact met de GGD. De adviezen en richtlijnen die zij geven, zijn leidend. Op dit moment zijn de richtlijnen dat de klas 5 dagen in quarantaine gaat. Hierbij leveren wij geen persoonsgegevens van de kinderen aan, tenzij u hier toestemming voor geeft.

Er is absoluut geen sprake van testen en/of vaccineren op school. Wij vinden het absoluut niet passend om dit in ons schoolgebouw te organiseren.
Het testen van kinderen is niet aan ons, dit is aan u. Zonder uw toestemming gebeurt dit dus niet. Wanneer uw kind in quarantaine moet, en wilt uw kind niet laten testen, wordt de quarantaine periode verlengd.

Het zijn bijzondere tijden en dit brengt soms zorgen met zich mee die we nog niet hadden voorzien. Ik vind het heel fijn dat u uw zorg met ons deelt, zodat we hierin snel duidelijkheid kunnen geven.

corona corona