Bericht voor ouders over de noodopvang

De vraag naar noodopvang is groter dan wij aankunnen...

Er wordt een flink beroep gedaan op de noodopvang. Meer dan tijdens de eerste lockdown in het voorjaar. Het is een grote uitdaging om én goed onderwijs op afstand te geven, de kinderen daarbij de aandacht te geven die zij nodig hebben en verdienen, en ook de kinderen op locatie op te vangen van de ouders met een cruciaal beroep. We doen enorm ons best, maar we vrezen dat we het niet op alle momenten rond gaan krijgen.

De richtlijnen vanuit de overheid zijn ruim. Er wordt verzocht aan de ouderparen waarvan één ouder een cruciaal beroep heeft, om zelf voor een oplossing te zorgen. We doen een dringend beroep aan je om hier ook gehoor aan te geven. We moeten samen deze periode van vier weken door zien te komen. Zelfs al zouden we het willen, we kunnen simpelweg niet alle kinderen een plek geven in de noodopvang én goed onderwijs op afstand verzorgen.

Ook wij houden ons aan de richtlijnen die door de overheid aan ons worden opgelegd. Liever nog hadden we onze locaties gewoon open gehouden. We hebben de afgelopen maanden bewezen dat we op een veilige manier opvang en onderwijs kunnen organiseren. Nu schakelen we weer over naar onderwijs op afstand. Met jullie medewerking gaat ons dat lukken.

corona virus corona virus