Schoolsluiting

15-12-2020

Beste ouder(s), verzorger(s),

De minister-president heeft ons gisteren vanuit het torentje toegesproken. Een boodschap die ook bij ons, op de Willibrord, hard is aangekomen. Een sluiting van de basisscholen en opvang is een maatregel die ons raakt.

We hopen enorm dat deze maatregel wel oplevert wat nodig is, en we hierdoor weer uit kunnen kijken naar betere tijden…

Voor ons betekent dit dat opvang en onderwijs de komende 5 weken gesloten zijn. Alleen bij uitzondering kunnen we samen kijken naar de mogelijkheden. Hieronder schetsen we hoe de komende periode eruit gaat zien. Hierbij hebben we vanzelfsprekend ook steeds contact met Blosse, ons bestuur.

Dinsdag 15 december:

Met de kinderen genieten we van de kerstviering die we naar voren hebben gehaald. Grote dank voor ieder die dit mogelijk heeft gemaakt. We zijn ontzettend blij dat we de dag voor de kinderen zo hebben kunnen vormgeven.

Kinderen krijgen al zoveel als mogelijk materialen mee naar huis die zij in de periode erna nodig hebben.

Woensdag 16 december:

Wij zullen deze dag gebruiken om alle voorbereidingen te treffen voor het onderwijs op afstand. Er is dus voor deze dag nog geen volledig programma met onderwijs op afstand.

Donderdag 17 december en vrijdag 18 december:

U ontvangt van de leerkracht een aantal optionele taken. We hebben ervoor gekozen deze dagen geen onderwijs op afstand te verzorgen zoals we na de kerstvakantie wel gaan doen. We versturen wel diverse mogelijkheden. Deze zijn dus niet verplicht. Dit geeft ieder de tijd om de nieuwe situatie op eigen manier vorm te geven.

Vanaf maandag 4 januari starten we met onderwijs op afstand.

Het onderwijs voor jonge kinderen en oudere kinderen zullen we, net als in het voorjaar, anders vormgeven.

Voor de kinderen in groep 1 en 2 zullen we diverse ideeën aandragen die u met uw kind kunt doen. Daarnaast zullen we digitaal boeken voorlezen, een filmpje sturen en proberen op diverse manieren contact te houden.

Voor groep 3 tot en met 8 zullen we weer een aanbod versturen. Vanaf deze dag gaan we er vanuit dat de kinderen thuis onderwijs volgen. Het aanbod is dan dus niet meer optioneel. Wanneer dit problemen oplevert, gaan we er vanuit dat u contact met ons opneemt.

De kinderen krijgen vanaf groep 4 hun chromebook en de oplader mee naar huis. We gaan er vanuit dat u deze gebruikt voor het volgen van onderwijs. Voor privé doeleinden zullen kinderen dan ook een privé computer moeten gebruiken. De kinderen van groep 4 en 5/6 kunnen deze vandaag en morgen, samen met u, tijdens de schooltijden, ophalen. De kinderen van groep 7 en 8 kunnen deze zelf meenemen, mits zij een stevige tas hebben waar de chromebook goed in vervoerd kan worden.

Wanneer kinderen schade maken, vragen we u dit met uw verzekering op te lossen. We gaan er dus vanuit dat kinderen de chromebook in dezelfde staat weer mee naar school nemen en dat u bij gebreken dit tijdig meldt en oplost. De chromebooks zijn tenslotte in bruikleen, het is geen eigendom van de kinderen.

Wanneer u dit niet wilt, kunt u de chromebook op school laten. Dan gaan we er wel vanuit dat u beschikking heeft over een eigen ipad, laptop of vaste computer waardoor kinderen het onderwijs kunnen volgen.

Voor ouders die beiden cruciale beroepen uitvoeren, kan worden gekeken naar de mogelijkheden van noodopvang. Dit dient u zo snel mogelijk aan te vragen bij de directie en is alleen mogelijk als u echt geen andere oplossing kunt vinden. Bij de aanvraag geeft u aan welk beroep u heeft en welke dagen en tijden u nodig heeft. Dit is een noodoplossing, het is iets wat we gaan vormgeven als u echt geen andere oplossing heeft. Deze kinderen zijn dan binnen de reguliere onderwijs- of opvangtijden welkom. De kinderen worden dan in de BSO ruimte opgevangen. Er is geen directe onderwijsondersteuning aanwezig. Via onderstaande link kunt u de lijst met cruciale beroepen inzien.

Wanneer u zich zorgen maakt over het welbevinden van uw kind, en het voor uw kind om die reden beter is om naar school te gaan, kunnen we dit, in overleg, vormgeven. Neemt u ook dan contact met ons op.

We hopen dat u ook inspanningen zult verrichten om uw kind(eren) zo goed mogelijk te begeleiden. We realiseren ons heel goed dat dit weer veel van u vraagt. De leerkrachten zullen u regelmatig op de hoogte houden met groepsspecifieke informatie. Vragen kunt u stellen via Fiep, of via de mail direct aan de leerkracht. Wanneer het algemene vragen betreft, kunt u deze ook direct aan mij stellen.

We hopen dat we op deze manier goed vorm kunnen geven aan de situatie en elkaar snel weer op school of het schoolplein kunnen begroeten! We rekenen op uw begrip.

Ondanks deze bijzondere tijden, wensen we u heel fijne dagen toe.

Met vriendelijke groeten,

Anita Kraakman