De week van groep 5/6...

09-12-2020

Een beetje mosterd na de maaltijd, maar wel leuk om te delen.

In de klas zijn wij nog steeds bezig met Ipc Chocolade. Het doel van Ipc is om kennis, vaardigheden en begrip aan te leren met behulp van een thematisch ’sausje’. De afgelopen twee weken was ons leerdoel: ik kan mijn werk verklaren door te vertellen wát ik heb gedaan en waaróm. De kinderen zijn hiervoor op onderzoek gegaan naar doosjes van chocoladeletters. Welke kleuren worden gebruikt? Wat staat er op? Staat er tekst op en zo ja, wat/hoe dan? Waarom zien de doosjes er zo aantrekkelijk uit? etc. Vervolgens hebben zij zelf een doosje ontworpen en gemaakt. Hierbij ging het dus niet om de mooiste ’tekening’ maar om de uitleg die de kinderen konden geven bij hun doosje (waaróm ziet het doosje er zo uit).

De doosjes zijn inmiddels mee naar huis genomen. Het is tijd voor Kerst.

Tot de volgende keer.