Bericht uit groep 4

20-11-2020

Beste ouders,

De kinderen hebben weer hard gewerkt deze week.

Tijdens rekenen hebben de kinderen deze week geleerd hoe ze verschillende bedragen gepast konden betalen met muntjes. Zo mochten de kinderen hierbij in groepjes als speelgoedwinkels aan de slag! De klanten kozen iets uit het Grote Speelgoedboek van groep 4 en betaalden met geld uit hun portemonneetjes. De winkeliers moesten dit natuurlijk wel controleren en vervolgens dit opschrijven op een bonnetje. De kinderen waren erg enthousiast!

Bij taal leerden we hoe we goed kunnen luisteren naar een verhaal en hoe ze dit zo door kunnen vertellen, zonder dat het verhaal wordt vervormd. Vandaag hebben we daar nog een leuke aansluitende oefening mee gedaan; een fluisterspelletje. Waar na even oefenen wel een heel bijzondere boodschap werd doorverteld!

Ten slotte hebben de kinderen met IPC onderzocht welke materialen drijven of zinken en of deze materialen wel geschikt zijn om badspeelgoed voor een peuter mee te maken.

Fijn weekend!