Bericht uit groep 4

13-11-2020

Dag ouders/verzorgers,

Deze week weer erg veel geleerd en gedaan!

Zo was deze week Sint-Maarten. Op school hebben we dit toch een beetje gevierd door met onze mooie lampionnen door alle klassen van de school te lopen, en aan het eind natuurlijk een snoepje gekregen!

Met IPC hebben we ook veel gedaan. Zo gingen de kinderen dinsdag speelgoed tekenen van hun grootouders, ouders, zichzelf en de toekomst. Donderdag hebben de kinderen met wasco een spel getekend wat er vroeger gespeeld werd. Vrijdag hebben de kinderen een gids geschreven over hoe je kan bepalen of een teddybeer oud of jong is.

Met spelling hebben de kinderen deze week geleerd hoe ze de -aai, -ooi, -oei woorden moeten schrijven. Je hoort wel een ‘j’ aan het eind, maar dat moet natuurlijk een ‘i’ zijn!

Ten slotte hebben de kinderen tijdens rekenen geleerd wat de waarde van de verschillende muntstukken zijn, bijvoorbeeld: Hoeveel 10 cent-muntstukken passen er in 1 euro?

Volgende week gaan we het met IPC hebben over duw-/trekspeelgoed. Donderdag 19 november mogen de kinderen een speeltje meenemen wat je kunt duwen of trekken. Denk aan speelgoed op wieltjes, aan touwtjes, speelgoed dat wiebelt, speeltjes met een veer, etc.

Fijn weekend!

beren beren