Kits Oonlie verhuist...

13-11-2020

Beste ouder(s), verzorger(s),

Afgelopen woensdag heeft Kits Oonlie ons gemeld dat zij per 4 januari 2021 het kinderdagverblijf dat gevestigd is in de Willibrordschool verhuizen naar een andere, nieuwe vestiging.

Het is u wellicht bekend dat Blosse, het bevoegd gezag van de Willibrordschool, in 2018 is ontstaan uit een samenwerking tussen het schoolbestuur Flore en Stichting Kinderopvang Heerhugowaard. Blosse heeft de ambitie om op elke locatie een kindcentrum te realiseren. Dat betekent dat opvang en onderwijs onder één dak en één regie (van Blosse) wordt georganiseerd zodat de doorgaande ontwikkelingsbegeleiding voor onze kinderen verder kan worden uitgebouwd.

Al voor deze fusie werkten we op de Willibrordschool samen met Kits Oonlie. Zij verzorgden de kinderopvang voor de 0-4 jarigen. In de gesprekken die wij in de afgelopen jaren met elkaar hebben gevoerd, hebben wij onderzocht hoe wij de ambitie van Blosse kunnen realiseren op de Willibrordschool. We hebben daarbij duidelijk aangegeven dat Blosse de contracten met externe opvangaanbieders afbouwt. De huurovereenkomst met Kits Oonlie loopt in 2023 af en hebben wij dan ook tijdig opgezegd. Daarbij de intentie uitsprekend om voor een geleidelijke en gezamenlijke overgangsperiode te zorgen.

Kits Oonlie zal dus per 4 januari 2021 al uit de Willibrordschool vertrekken. Voor nu is nog niet duidelijk wat zij met de ruimte in ons gebouw gaan doen, het huurcontract is namelijk nog niet beëindigd en loopt nog door gedurende twee jaar.

Op dit moment oriënteren we ons op de mogelijkheden van het zo snel mogelijk starten van onze eigen kinderopvang. Omdat we dat binnen onze eigen beschikbare ruimte moeten doen, zullen wij hoogstwaarschijnlijk starten met de (verlengde) peuteropvang. In de toekomst willen wij dit vanzelfsprekend uitbreiden met opvang voor de allerkleinsten zodat wij kinderen van 0 - 12 jaar een prettige plek kunnen bieden.

In dit enquêteformulier (https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=8x86xU-d2U-7SBy1OTAfFBFzy3Y8Vd1Chc6dZw58xZxUM05VSUhFVURIUVpUTk04SUc1WlZWMzdUNy4u) peilen wij de behoeften van u als ouder voor kinderopvang in ons kindcentrum. Zodra wij de behoefte van de ouders in beeld hebben, kunnen we ook verder vormgeven aan onze plannen. Kent u anderen die mogelijk ook interesse hebben? Ook zij zijn natuurlijk van harte welkom! U kunt uw wensen tot 1 december via dit formulier aan ons kenbaar maken.

Ik hoop u voor nu voldoende te hebben geïnformeerd en houd u natuurlijk tussentijds op de hoogte! Heeft u vragen? U kunt ze natuurlijk altijd aan mij stellen, via de bekende e-mail of telefoonnummer.

Met vriendelijke groeten,

mede namens Jeanette de Jong, College van Bestuur van Blosse