Bericht uit groep 4

06-11-2020

Beste ouders/verzorgers,

Deze week zijn we verder gegaan met het maken van de lampionnen. De kinderen hebben er hard aan gewerkt en dat zie je ook: wij vinden dat ze er ontzettend leuk uitzien!

Met spelling zijn we deze week bezig geweest met woorden met de ‘ei’. Je hoort natuurlijk niet of je de ‘ei’ of de ‘ij’ moet schrijven, dus deze woorden moeten de kinderen goed onthouden.

Tijdens de rekenles leerden de kinderen hoe ze gelijke groepjes kunnen maken en hoeveel groepjes je dan kan maken. Als drie katten samen achttien brokjes opeten, hoeveel brokjes eet één kat dan? Daarnaast hebben we deze week weer geoefend met de tafel van 2 en 10. Door een aantal sprongen/stappen te maken van 2 of 10, moesten de kinderen erachter komen welke tafelsom daarbij hoorde, en natuurlijk wat het antwoord daarvan is!

Kortom, veel geleerd en gedaan.

Fijn weekend!

nieuwsbrief nieuwsbrief