EU schoolfruit

06-11-2020

Beste ouders en verzorgers.

We doen weer aan het EU schoolfruit programma! Net als afgelopen schooljaar hebben we ons opgegeven voor het schoolfruit programma.. In de periode van 11 november tot half april krijgen de kinderen 3x per week op school een fruit of groenten tussendoortje.

Het afgelopen schooljaar hebben we met hulp van ouders steeds het fruit verdeeld over de groepen. Dat zal nu anders gaan. I.v.m. Corona. Het programma van EU schoolfruit is deels aangepast. Zo krijgen de kinderen, tot de Kerstvakantie, zoveel mogelijk klein fruit wat niet gesneden hoeft te worden. In principe krijgt uw kind het fruit mee naar huis! We willen u vragen op woensdag, donderdag en vrijdag een stuk fruit mee te geven naar school. Het kan ook voorkomen dat er fruit of groenten bij zit dat voorgesneden moet worden. Dit doen we dan op de donderdag. We geven dit van tevoren aan.
Aankomende week hebben we op woensdag een banaan ,donderdag worteltjes (dat wordt op school uitgedeeld) en vrijdag een appel.

In de bijlage staat informatie en een link naar de nieuwsbrief van EU schoolfruit, u kunt u hiervoor aanmelden. Er zal wekelijks een berichtje op de website en in de nieuwsbrief verschijnen waarin staat welk stuk fruit er op welke dag als 10 uurtje gegeten wordt. Het is voor ons handig om een vaste dag aan te houden omdat we in de klas aandacht besteden aan het stuk fruit van de dag. Mocht uw kind niet genoeg hebben aan het fruit/ groente van de dag, of het echt niet lusten, kunt u een ander stuk fruit/ groente meegeven. We willen de kinderen wel alles laten proeven!

Een gezonde groet!

Team Willibrordschool