Sint Maarten

05-11-2020

Vorige week besteedde ik er al even aandacht aan, bij deze een toevoeging...

Deze week is in de Uitkijkpost een mooi stuk te lezen over Sint Maarten. Ik begrijp dat vele ouders zich afvragen wat te doen... Wel lopen? Niet lopen? Ik begrijp dat dit voor ouders een dilemma is. Kinderen spelen een kleine rol in besmettingen, dus waarom niet lopen?

Zoals aangegeven, we gaan er vanuit dat u hier zelf een verstandige afweging in maakt. De veiligheidsregio, en ook gemeente Heiloo, is duidelijk in dit advies: langs de deuren gaan met Sint Maarten wordt afgeraden.

Wat kan er wel?

Op school gaan kinderen aan elkaar de lampion laten zien. Daarnaast zijn er vele mogelijkheden. Misschien kunnen de kinderen in eigen huis zingen, waarbij papa en/of mama achter verschillende deuren in huis staan... Sommigen gaan bij opa en oma op bezoek, omdat zij ook al in de naasten van het gezin zijn. Ik hoor ouders die iets lekkers in huis verstoppen, wat met het lichtje van de lampion gezocht moet worden. Allemaal mooie initiatieven!

We hopen dat het u samen gaat lukken om Sint Maarten ook dit jaar op een mooie manier onvergetelijk te maken!

E5950518-F597-46DA-AB94-AB7F7F09957D E5950518-F597-46DA-AB94-AB7F7F09957D