Ben jij 6-12 jaar en vind je het leuk om te dichten?

22-10-2020

Poëziepaleis zoekt talent!
Ieder jaar organiseert Het Poëziepaleis de dichtwedstrijd Kinderen & Poëzie voor basisschoolleerlingen uit groep 3 t/m 8.
Alle kinderen van 6 t/m 12 jaar uit Nederland en België mogen meedoen. Schrijf een gedicht over wat jij leuk, spannend, mooi of grappig vindt. Het gedicht mag rijmen, maar dat hoeft zeker niet. Je kunt dichten over jezelf, gebeurtenissen, dromen, verzinsels, mensen, dieren, gevoelens… je kunt het zo gek niet bedenken! Alles mag, zolang het gedicht maar door jou is verzonnen en geschreven.

Hoe kun je meedoen?
De deadline van de editie Kinderen & Poëzie 2020-2021 is 10 februari 2021. Stuur maximaal drie zelfbedachte gedichten in voor de wedstrijd. Gedichten in braille, een groepsgedicht of een gedicht in een andere taal (stuur wel even een vertaling mee) zijn ook welkom. Alles wat je maar wilt, zolang het maar zelfverzonnen en -geschreven is!

Wat kun je winnen?
Als je meedoet aan de wedstrijd kun je leuke prijzen winnen, waaronder een plekje in een echte dichtbundel. Je maakt ook kans op één van de twee hoofdprijzen. Er is een hoofdprijs voor de middenbouw en een hoofdprijs voor de bovenbouw. De vakjury kiest de winnaars. Daarnaast is er ook nog een speciale prijs van de Kinderjury. Genoeg redenen om mee te doen dus!

Wil je tips voor het schrijven van gedichten? Neem dan een kijkje op www.poeziepaleis.nl bij ‘tips en inspiratie’.

poster-KP-1-540x600 poster-KP-1-540x600