Schoenendoosactie 2020

05-10-2020

Beste ouder, verzorger, oma of opa,

Op zondag 4 oktober is in Heiloo, in de viering van de Willibrorduskerk, de jaarlijkse schoenendoosactie gestart. Deze actie is voor kinderen in voormalige oorlogsgebieden en vluchtelingenkampen om ze een kans te geven ook naar school te gaan en ze daarmee een toekomst te bieden. Deze kinderen willen graag naar school, maar mogen dit pas als ze zlf schoolspullen hebben. We willen ze hierbij helpen door versierde schoenendozen te vullen met school- en toiletspullen en speelgoed.

We wilden ook dit jaar graag de kinderen van de Willibrordschool mee laten doen. Echter, door de Corona perikelen, kunnen we de kinderen geen spullen of geld mee laten nemen.

Maar natuurlijk kunnen jullie thuis wel meedoen aan de actie. Zie ook https://schoenendoosactie.nl/.

Wil je niet zelf een schoenendoos versieren, maar wel eentje vullen? Je kunt dan ook een al beplakte doos uit de Kerkstraat van de Willibrorduskerk halen en die vullen,  met €5,- voor de verzendkosten, weer inleveren.

Wil je niet een hele doos vullen, maar heb je nog wel tennisballen of knikkers thuis liggen, zijn die ook van harte welkom.

We hopen voor de kinderen in Malawi, Sierra Leone, Togo, Moldavië, Roemenië en in de vluchtelingenkampen op de Griekse eilanden dat er, ondanks de Corona, weer veel schoenendozen gevuld kunnen worden.

Franca (groep 8) en haar moeder Joyce

actie4kids-schoenendoosactie actie4kids-schoenendoosactie